Annonse


Pusher mobil på musikkmarked

Mobyson er en mobiltjeneste spesielt rettet mot det de kaller «den mobile generasjonen», som er mellom 17 og 32 år.

Free Record Shop har 15 forretninger i norske storbyer, fire av dem i Oslo. Selskapet omsatte for 100 millioner kroner i Norge i fjor, og skryter av å ha 10 prosents markedsandel i det norske multimediamarkedet.

Selskapene har nå inngått avtaler om samarbeide. Fra mandag 13. november blir det mulig å tegne abonnement hos Mobyson i platekjedens forretninger.

Europeisk perspektiv

– Dette er vår første distribusjonsavtale. Vi ser det som en klar fordel at begge parter tilbyr et utvidet underholdningsprodukt til unge mennesker. Også av strategiske årsaker er vi godt fornøyd med avtalen.
Innholdstilbudet på mobil er i ferd med å eksplodere. Vårt primærfokus på mobile spill og underholdning vil, når teknologien tillater det, bli supplert med blant annet musikktilbud, heter det i en melding fra adm. direktør Jonas Kjellberg i Mobyson.

Annonse


– Dessuten har de som oss europeiske ambisjoner, og er således en veldig interessant aktør også i et langsiktig perspektiv. Derfor tror vi den strategisk distribusjonsavtalen med Free Record Shop vil gi oss gode resultater, sier Kjellberg.

Gode erfaringer fra Nederland

Free Record Shop er et nederlandsk selskap, og er en totalforhandler av musikk, video, dvd og spill.

– Vi har meget gode erfaringer med salg av mobilabonnement i våre 175 forretninger i Nederland. Derfor ønsker vi nå å tilby mobilabonnement også til våre norske kunder, sier adm. direktør Richard Mansveld i Free Record Shop i Norge.

Mobyson er en av de nye virtuelle mobilopratørene. De hevder de skal gjøre det morsommere å bruke mobiltelefonen

I en melding fra selskapet heter det at de ikke primært satser på å tjene penger på tradisjonell mobiltelefoni, men skal tilby det største og beste utvalget innen mobile spill og underholdning. De lover uansett å tilby svært konkurransedyktige priser innen mobiltelefoni.

Annonse