Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Netcom fikser endelig R380

Først var det et lite problem. Så viste deg å være et stort problem. Nå er problemet løst, men Netcoms kunder må vente til mandag før de får fullt utbytte av sin R380.

Etter at vi i forrige uke fortalte at problemet med å bruke Ericssons nye R380 med et abonnement fra Netcom, har vi mottatt flere henvendelser fra frustrerte 380-eiere.

De som henvendte seg til Ericsson Service Point måtte gå tomhendt hjem, og ved Ericssons supportsenter visste de ikke engang at problemet var løst.

I et brev fra NetCom GSM til alle NetComs forhandlere heter det at ny software er tilgjengelig på servicepoint og at denne kan lastes ned fra en nærmere angitt adresse.

Men oppgradering av telefonen løser ikke hele problemet. I tillegg må kundene ha en ny software CD slik at synkronisering etc. fungerer etter oppgraderingen. Disse CD-ene skal være tilgjengelige mandag 6. november.

Hva som er årsaken til at mange forhandlere ikke har fått denne informasjonen skal være usagt. Mandag skal i alle fall alle som henvender seg til en Netcomforhandler med Ericsson Service Point få skikk på telefonen sin. Det lover informasjonssjef i NetCom, Guri Womdahl.