Sol tok godt over halvparten av markedet det første døgnet de var i aksjon.
Etter 24 timer hadde brukere av Sol lastet ned 20.085 ringetoner og 12.340 logoer. Selskapet kunne også notere seg for 349.785 sidevisninger.
Dette er en uventet stor pågang, og i en melding fra Sol heter det at responsen har vært formidabel, og har overgått alle optimistiske anslag.
Tono mener at det i august måned ble lastet ned vel en million ringetoner. Om Sol fortsetter i samme hastighet kan de stå for to tredjedeler av dette.
Annonse
– De enkelte aktørene hadde i gjennomsnitt om lag 2.000 daglige nedlastninger hver, i august måned, sier juridisk konsulent IngerElise Mey hos TONO.
Sammen med ringetonene og logoene fikk brukerne også tilsendt reklame, som Sol bruker for å finansiere tjenesten.
-Vårt mål er å kapre betydelige andeler av markedet for ringetoner og ikoner, for dermed å stå godt rustet ved senere lanseringer av nye tjenester, heter det i en melding fra adm. direktør Kristin Skogen Lund i Sol.
Annonse