Bankuttak

Annonse


Nettbrukere skeptiske til nettbanker

BankuttakKonsulentfirmaet Deloittes studie av ti land i Europa, Nord-Amerika og Japan viser at konsumentene er trege til å omfavne banktjenester på nettet. To tredeler av de spurte sier at online-tjenester ikke er et viktig ledd i deres forbindelser med banken, verken nå eller i fremtiden.

Og blant dem som mener nettjenester er viktig, var bruken av nettjenestene ikke høyere enn 22 prosent, skriver Reuters.

– Kundene vurderer definitivt ikke nettet – eller andre interaktive tjenester – som en nøkkelfaktor når de skal gjøre opp status for hvor fornøyd de er med banken sin, sier finanstjeneste-analytikeren Julian Badcock ved Deloitte Consulting i London.

Britiske bankkunder sier at god service og å bli behandlet som en verdifull kunde er de viktigste faktorene for at de skal bli fornøyd, noe som Badcock tolker som at tradisjonelle banker ikke lenger har noen grunn til å frykte sine nettbaserte utfordrere.

Annonse


– De tradisjonelle bankene frykter ikke lenger nett-konkurransen, og tilbakemeldinger fra kunder styrker dette inntrykket over hele verden, sier han.

(Origo)

Annonse