Annonse


M-Handel dømt til skuffelse

Forretningsdrivende kan se langt etter å tjene penger på ehandel med mobiltelefoner og lomme-PCer, slår analysebyrået Forrester fast.

– Selv om handel er mulig på en elektronisk enhet er det ikke dermed sagt at det er et sannsynlig medium, sier Forrester-analytikeren Carsten Schmidt til Press Association.

Mobile enheter vil ifølge byråets beregninger kun stå for tre prosent av all netthandel i 2005, og Forrester tror at sektoren vil være begrenset til enkle og svært stedbundne tilbud.

Annonse


Skryter av TV-handel

Forrester skyter samtidig et skudd for baugen på de optimistiske prognosene for handel via digital-TV. Konsumentene vil være passive i møtet med den nye teknologien, tror analysefirmaet.

Schmidt konkluderer med at forretningsdrivende må se på andre ting enn rene transaksjoner og utvikle tjenester som støtter deres eksisterende operasjoner.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse