Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Full guffe for Speedy Tomato

Speedy Tomato, den kommende store portalsatsingen til den svenske teleoperatøren Telia, klargjøres nå for sin store Europeiske lansering. Konkurransen med Djuice og Halebop tar de med godt mot.

– Ved å skille Speedy Tomato ut som et datterselskap av Telia er vi bedre skikket til å skape et bra produkt. Portalen skal være enkel og brukervennlig, og våre brukere vil få tilgang til unike tjenester du ikke finner på andre portaler, lover det nye selskapets adm. direktør Zeth Nyström

I løpet av høsten skal Speedy Tomato lanseres på fem marked i Europa. Portalen vil blant annet innehold kalender og e-post, skreddersydde nyheter, og tilpasset reklame.

– Bra med konkurranse

Foruten å være heleier i Speedy Tomato, har Telia også en eierandel på 40 prosent i den konkurrerende portalen Halebop, som også selv har store internasjonale ambisjoner. Tomaten ser likevel ingen problemer med konkurrerende portaler, hverken Halebop eller Djuice.

– Vi tar sikte på å ha mange brukere i mange land, og vi synes bare det er fint at det er flere aktører på markedet. Konkurranse er jo bare positivt, sier Nyström til Wapland.no