CD-skalle

Annonse


Vil ha advarsler på nettmusikk

CD-skalleSammenslutningen av de største amerikanske plateselskapene, RIAA, tar med nettet i siste versjon av sin Parental Advisory Label – en kjøpsguide som advarer foreldre når musikk inneholder støtende innhold.

Kjøpsguiden, som ble kjempet frem av Tipper Gore – presidentkandidat Al Gores kone – for femten år siden, har vært frivillig for butikkene å bruke, og frivillighet er også stikkordet for nettbutikkene.

– Vi føler at det er viktig at foreldre, ikke regjeringen, hjelper barna til å velge musikken de lytter på – om det er i butikken eller på nettet, sier RIAA-talskvinne Amy Weiss til Newsbytes.

Organisasjonen anbefaler nettbutikkene å gi advarselen god plass på alle ledd i kjøpsprosessen. RIAA ser også gjerne at nettbutikkene lenker til underholdningsindustriens nettside om temaet for de som vil ha mer informasjon.

(Origo)

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse