Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Zolong for Dagbladets Medialab

DB Medialab kjøper 9,6 prosent av aksjene i det ferske og utradisjonelle nettreisebyrået Zolong.

Fly
Zolong er et reisebyrå med fokus mot nettet som markeds- og salgskanal. Selskapet er også utradisjonelt når det gjelder reisevalg. Blant annet kan en bestille reise, uten å vite hvor den går.

Fly Surprise

Kunden er garantert å komme til en storby i Europa, og får med seg gode anbefalinger om restauranter, shopping og opplevelser, heter det i Zolongs egen presentasjon. Det eneste forberedelsen til reisen, er å pakke, og dukke opp på Gardermoen.

Zolong melder at en lansering i Sverige og i Danmark er nært forestående.

Tungt inn

Dagbladet kjøper seg inn gjennom en rettet emisjon. – Avtalen styrker Dagbladet.no sin satsing på reiselivsmarkedet samtidig som Zolong får tilgang til tung markedsføring på nett og papir, heter det i en melding fra adm. direktør Arne Krumsvik i DB Medialab.

Vokser på nett

– Internett er en populær kilde for informasjon om reisemål, og stadig flere velger å bestille sine reiser online. Alliansen mellom Zolong og DB Medialab er et godt utgangspunkt for å utvikle et ledende norsk reisebyrå og turoperatør på nettet, sier adm. direktør Arne H. Krumsvik (33) i DB Medialab.

– For oss betyr samarbeidet med DB Medialab tilgang til viktige markedskanaler og solid mediekompetanse, sier adm. direktør Atle Hovde (27) i Zolong.

DB Medialab drifter Dagbladet.no, som er Norges eldste nettavis. Selskapet satser også på forretningsutvikling og venture-investeringer, og har eierinteresser i Start Network (49 prosent), Teknopolis.no (40 prosent) og nå Zolong.

www.zolong.no/

a href=http://www.dagbladet.no/reise/ target=blank>www.dagbladet.no/reise/