Hopp til navigasjon Hopp til innhold

A-pressen går for ringelåter

A-pressen har betalt et ukjent beløp for 26 prosent i Mobile Feed, et selskap som leverer tekstmeldinger og ringelyder. Nå vil A-pressen vinne hjertene til den urbane ungdommen.

Gründer i Mobile Feed, Trond Bugge, er glad for investeringen, som gir penger i kassa for bedriften.

– Dessuten har A-pressen drevet med media i lang tid, og de har allerede invester i den nye økonomien, sier Bugge til Finansavisen.

Vil vinne de som vil underholdes

Hans Christian Waaler, informasjonssjef i A-pressen utelukker ikke samarbeidet vil medføre at nyheter fra A-pressens medier blir distribuert via Mobile Feeds tjenester, men at det ennå ikke har vært diskutert.

Målet med investeringen er å nå unge urbane mennesker, som villig betaler underholdings- og nyttetjenester på mobilt Internett. Mobile Feeds sender i dag ut tekstmeldinger om konserter og lignende, samt at de selger nye ringelyder.

Som selvstendig innholdsleverandør har Mobile Feeds kun eksistert siden begynnelsen av måneden, men har jobbet med innhold til Telenor-tjenesten i over et år.