Hopp til navigasjon Hopp til innhold

RBK med PlayStation

Nils Arne Eggens gutter spiller fotball med Sonys PlayStation-logo på trøya fremover. Spillmaskinen håper få bedre fotfeste i Norge ved å sponse trønderne.

Sony Playstation2
– Egmont Entertainment ønsker å bruke Rosenborg for å forsterke PlayStation som merkenavn, mens vi på vår side ser dette som en spennende samarbeidspartner, sier sponsorsjef Sverre Brandhaug på klubbens nettsider rbk.no.

Alle RBK-spillerne ble overrakt en PlayStation da avtalen ble presentert mandag, skriver Adresseavisen.

PlayStation har vært en salgssuksess verden over, i de fem årene den har vært på markedet. Spillmaskinens oppfølger, PlayStation2, skal etter planen lanseres i Europa før jul, og det knytter seg enorme forventninger til salget. Den er allerede lansert i Japan og i USA.

Etterspørselen etter maskinen i USA har vært massiv, og forhåndsrapportene går ut på at Sony ikke vil makte å levere nok maskiner til lanseringen i slutten av oktober.

(Origo)