Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Finske skoger lokker Telenor

Telenor Media sikrer seg 60 prosent av det finske selskapet Telefakta Telemarketing OY. Planen er å etablere et nytt B2B-konsept i det finske markedet.

Telenor ill.
Telefakta Telemarketings har en database med bred og dyp informasjon om finske virksomheter og distribueres primært via Internett.

Hovedelementene i konseptet er blant annet selvoppdaterende Gule Sider-informasjon om alle finske virksomheter, supplert med generell virksomhetsinformasjon og tjenester.

– Med dette oppkjøpet får vi adgang til det strategisk interessante finske markedet. Samtidig får vi muligheten til å prøve ut et nytt elektroniskprodukt internasjonalt,» sier Peter Darpö, administrerende direktør i Telenor Media i en pressemelding.

Telefakta Telemarketing OY hadde i 1999 en omsetning på 11,8 millioner finske mark og et resultat etter skatt på 2,6 millioner mark. Selskapet blegrunnlagt i 1998 av nåværende eier og administrerende direktør, og har om lag 30 ansatte.