Fornøyd med tap

DoubleClick

DoubleClick

I løpet av sitt etableringsår i Norge, tjente Doubleclick 15 millioner kroner, men endte på minus 3,5 millioner.

– Det var ingen overraskelse at vi tapte penger. Til å være første året er vi svært fornøyde, sier adm. direktør Jan Grønbech, til Finansavisen. Første året brukte selskapet til å rekruttere medarbeider og skaffe avtaler med nettsteder.

Annonse

Doubleclick tilrettelegger annonsering for kunder på Internett, og de gjør det stadig skarpere i det norske markedet.

Ønsker ikke små kunder

– Første halvår omsatte vi for 4 millioner kroner, og vi kommer til å få et solid overskudd i år. Bare i juni fikk vi et overskudd på 2,4 millioner, forteller Grønbech.

For øyeblikket har selskapet 150 kunder men planlegger å si opp 15-20 av dem. De ønsker å kvitte seg med kunder som ikke er villige til å ekspandere, men satser heller på å finne større aktører.

Annonse
Annonse