Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Fornøyd med tap

I fjor tapte Doubleclick Norge 3,5 millioner, men selskapet ser ingen grunn til å grine av den grunn. For øyeblikket vurderer de å si opp kunder som ikke er villig til å ekspandere

DoubleClick

I løpet av sitt etableringsår i Norge, tjente Doubleclick 15 millioner kroner, men endte på minus 3,5 millioner.

– Det var ingen overraskelse at vi tapte penger. Til å være første året er vi svært fornøyde, sier adm. direktør Jan Grønbech, til Finansavisen. Første året brukte selskapet til å rekruttere medarbeider og skaffe avtaler med nettsteder.

Doubleclick tilrettelegger annonsering for kunder på Internett, og de gjør det stadig skarpere i det norske markedet.

Ønsker ikke små kunder

– Første halvår omsatte vi for 4 millioner kroner, og vi kommer til å få et solid overskudd i år. Bare i juni fikk vi et overskudd på 2,4 millioner, forteller Grønbech.

For øyeblikket har selskapet 150 kunder men planlegger å si opp 15-20 av dem. De ønsker å kvitte seg med kunder som ikke er villige til å ekspandere, men satser heller på å finne større aktører.