Hopp til navigasjon Hopp til innhold

MyWap.no – på godt norsk

Startskuddet har bare så vidt så vidt gått av i det store portalracet på mobilt Internett. Mens mange satser på totalt verdensherredømme, sikter MyWap.no seg inn mot norske wappere.

Foruten å være blant de første i Norge til å tilby en e-posttjeneste på wap som fungerte uavhengig av hvor du hadde konto, satser den norske portalen nå sterkt på å tilby en personifiserbar startside på wap.

– Vår sterke side er at vi er en fullstendig personifiserbar portal. Vi gir brukeren muligheten til å sette opp sin egne linker på åpningssiden vår, og gjør det mulig å selv bestemme i hvilken rekkefølge linkene skal være listet opp. Vi tror vi er rimelig unike med denne funksjonen, sier MyWap.nos fungerende daglige leder Kenneth Marken.

Vil ha spill

På wap-portalen har MyWap.no en oppegående samling linker, men ingen særskilte tjenester utover personifiserbar forside og e-posttjeneste.

– Vi ser jo at egne tjenester er viktig for å drive en portal. Vi har blant annet tenkt på spill, men her vil jo Telenor være en stor konkurrent, sier Marken, og sikter til den norske spillprodusenten EyeOne som har en avtale om å legge ut sine wap-spill på djuice.com.

Forblir norske

Med sine fire ansatte og rundt 1.200 registrerte brukere stiller ikke MyWap.no på samme nivå som mange av konkurrentene når det gjelder ressurser.

Både Djuice og Halebop har begge oppimot 30 medarbeidere i henholdsvis Norge og Sverige, og i tillegg skal disse utvide internasjonalt. Likevel satser MyWap på å være såpass gode i Norge at de skal kunne holde konkurransen oppe.

– Alle går jo internasjonalt nå, men vi forblir en norsk portal i første omgang. Vi kan jo spesialisere oss, i og med at vi bare er i Norge. Jeg tror vi kan tilby en del som ingen andre portaler har. Blant annet har vi masse informasjon på sommerfestivaler, sier Marken til wapland.no.