Den nye økonomien blir utsatt for en rekke lattervekkende angrep.
Den anonyme personene bak hjemmesiden ”swoosh no more” er ikke den eneste som driver gjøn med dot.com-kulten. Han har samlet en rekke av moderne logoer. Felles for mange av disse logoene er at de bruker de samme elementene. Og det er ikke bare halvmånen som går igjen i designen. Enitels ”løpende mann” har mange amerikanske slektninger.
– Å jobbe i et dot.com-selskap, det er det samme for dagens ungdom, som det var for sekstitallets ungdom å dra til San Francisco og droppe syre, skrev en amerikansk IT-kommentator nylig. Han mente det trolig som et kompliment.
eKonseptet
Andre kommentarer er mer etsende syrlige.
Både design og konsept får gjennomgå på en rekke amerikanske hjemmesider.
På siden eNormiconblir en eNorm forretningside utviklet. Ved hjelp av den elektroniske navnegeneratoren Nametron 3000 blir et nytt forretningsnavn laget – tilfeldigvis blir det Similant. Sarkasmen blir kanskje litt vel tydelig. Det er en rekke linker på den siste sliden.
Annonse
Logosamlinger
Skal du sjekke hvordan design av logoer kan gå i sirkel kan du sjekke disse sidene:
eTåkegenerator
Et par enkle javaskript for nysnakk:
Andre eAntisider
Annonse