Annonse


Nyco-arving bak nettgalleri

Artaround forsøker nå å fange investorenes interesse, i et marked med voldsomme inntjeningsmuligheter.

Høye kostnader og store prisforskjeller på kunst, gjør at Artaround har stor tro på at kunder vil drive til deres kunstauksjoner på nett, skriver Finansavisen.

Inntjening på provisjon og annonser
Selskapet har laget et kunstmarked på nett med de største norske og svenske galleriene som partnere. Inntjeningen skal komme i form av provisjoner på kunst som blir solgt. Det vil også satses på annonseinntekter og visse typer abonnementsinntekter.

Kapitalbehovet anslås til oppunder 70 millioner kroner, men foreløpig hentes det inne cirka 12 millioner kroner. Hvis de første skrittene er vellykkede skal innsatsen mangedobles.

Artaround ønsker å bli den ledende online markedsplassen og informasjonssenteret på nett. Markedsplassen har allerede vært drevet i det stille en måneds tid, men i mai planlegges en større markedsføringskampanje.

Annonse