Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Ikke bare e-råd fra AA

Rådgivingskonsernet Arthur Andersen har inngått en avtale med Ariba. Avtalen medfører at Arthur Andersen kan tilby konkrete e-handels-løsninger i sin rådgivning ut mot klienter.

Ariba lager spesielt løsninger innen eProcurement (innkjøp) og business-to-business markedsplasser. Selskapet har nylig kjøpt opp TRADEX, en annen av Arthur Andersens samarbeidspartnere, som tilbyr løsninger for etablering av markedsplasser på Internett.

Samarbeidet mellom Ariba og Arthur Andersen innebærer at Arthur Andersen i sin rådgivning om strategi og design for eBusiness-løsninger, nå vil tilby sine klienter gjennomføringsløsninger basert på Ariba-plattformen, heter det i en pressemelding.

Lærer opp 500
Arthur Andersen vil lære opp 500 av sine ansatte i business to business e-handel på Aribas teknologiske plattform. Rådgivingsselskapet vil også tilby business to business-rådgivning til Ariba.

Selskapene opplyser at de vil opprette interne kunnskapssentre om business to business e-handel i Europa og USA. I tillegg vil Arthur Andersen selv benytte Aribas innkjøpssystemer i sin egen virksomhet globalt.