Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Smart Club satser på wap

Det medlemsbaserte varehuset Smart Club skal nå hive seg på markedet som teleoperatør, og lover å tilby konkurransedyktig mobilabonnement, internettaksess og egen wapportal.

– Vår wapportal kommer til å bli særpreget, sier adm. direktør Tore Hermansen i Smart Club Communications, men vil ikke på nåværende tidspunkt ut med detaljene rundt wapsatsingen.

Konkurrerer med gigantene

Smart Club Communications er nylig opprettet som datterselskap av Smart Club ASA, og forhandler nå en avtale med Telenor Mobil for å kunne selge vanlig mobilabonnement og fastlinjetjenester, samt tilby Internett- og wapportal.

– Vi går altså inn i konkurranse mot de etablerte teleoperatørene, det har jo myndighetene og Telenor selv åpnet for, sier Hermansen.

Til sommeren

Med sine 350 000 medlemmer i Norge, har Smart Club en stor etablert kundegruppe å bygge på når selskapet utvider i retning mobil telekommunikasjon. Konsernet CG Holding, som Smart Club ligger under, vil kunne sørge for god distribusjon utover Smart Clubs egne forretninger.

Hermansen satser på å være klar med de første teletjenestene til sommeren, og regner med over 100 000 abonnenter innen 2002.

– Jeg er overbevist om at den største utviklingen fremover vil være innen mobiltelefoni og mobilt Internett, og Smart Club skal være i front, lover han.