Annonse


Portalvisjon for e-handel

Innen sommeren lanseres kampanjesiden for “Oppido”, som trolig blir Europas første satsing på en tredje generasjons e-handels-portal. Dette melder dataselskapet Mind som er en del av satsingen.

Bygger på eksisterende
Oppido har planer om å bygge på partnerskap med en rekke e-handelssider. De oppgir å allerede ha innledet diskusjoner med et titall av disse. Eksemplene Mind nevner er Bidlet, Bokus, Boxman, Dressmart.com, eknet, Letsbuyit, Lovesearch, Netonnet, Prenax, Sportus og Toga.

Bak Oppido står en investeringsgruppe med blant annet Kjell Spångberg, en av Sveriges største IT-investorer. Selskapet samarbeider med internettkonsulent-selskapet Mind og Intelligence om strategisk utvikling. Mind skal stå for salgsutvikling og Digiscope for eCRM og datawarehouseløsning.

Mobilt også
– Oppido blir den første portalen som skapes for å passe alle faste og mobile aksessformer, og innebærer en rekke løsninger som er fri for e-handelens typiske barnesykdommer. Til høsten skal vi kunne tilby enkel, attraktiv og rask tilgang til de beste e-handelssidene, sier Spånberg i en pressemelding.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse