Annonse


Internett tømmer postkassene

Reklameeksperter har lenge forkynt at nettannonser ikke spiser inntektene fra andre reklamekanalerm, men en rapport fra Fletcher Research viser at ekspertene kan ha bommet.

Annonseringen på Internett vil føre til en tredjedel mindre reklame hjem til folk før år 2004, hevder nyhetstjenesten Origo, som har sett på opplysninger fra analytikere.- På samme måte som med Direct Mail (DM), kan nettannonser målrettes mot spesielle målgrupper. Og siden nettannonser er billigere og like effektive, så er det forståelig at folk skifter, sier Caroline Skeats fra byrået Fletcher.

Hun mener også at ny teknologi vil kjøre det lett for DM-firmaene å omstille seg.

Medlemmene i Storbrittanias Direct Marketing Association gjør sitt beste for å få til en omstilling.

Annonse


– Hvert år sendes det ut reklame som havner hos gal mottaker til omlag 165 millioner euro. Vi jobber med å redusere disse kostnadene ved å koble DM-selskap til oppdaterte databaser, sierforeningsleder Rory Sutherland.

Sutherland er også kreativ sjef for OgilvyOn.

– Vi bruker det mediumet som er mest effektivt, enten det er epost, vanlig post eller interaktivt TV, sier han til Wall Street Journal.

Annonse