Steen, Bernhardt.jpg

Annonse


DinSide kjøper finans

Steen, Bernhardt.jpgSteen og de andre eierne i DinSide har allerede tjent gode penger på den nye e-økonomien. Nå vil forbrukernettstedet også være med på finanstjenester på nett.

DinSide kjøper iMarkedet AS, som skal levere nyheter og tjenester knyttet til finansmarkedene. Ingen av partene vil oppgi kjøpesummen.

Utvider fokus
Fra før er DinSide godt plantet i den privatøkonomiske sfæren – nå vil de også få en fot inn i det profesjonelle finansmarkedet.

– Etter at vi nylig lanserte DinSide Reise, i tillegg til tjenestene vi allerede har på data, bil og personlig økonomi, ser vi investeringen i iMarkedet som et spennende nytt satsningsområde for DinSide, sier adm. direktør og ansvarlig redaktør Bernhard A. Steen i DinSide i en pressemelding.

Annonse




iMarkedet vil bli lansert som en selvstendig tjeneste, men partene oppgir at de skal samarbeide på flere områder.

– Vår satsning på privatøkonomi og iMarkedets fokuserte finanstjeneste vil utfylle hverandre perfekt, sier Steen.

Hegnar-skolen
iMarkedet AS er etablert av Inge Berge og Are Slettan, som har bakgrunn som redaktør for henholdsvis HegnarOnline og Finansavisen.

– Vi har gått en god skole når det gjelder finansjournalistikk hos Trygve Hegnar. Nå skal vi kombinere dette med de nye mulighetene internett gir innen interaksjon, nye distribusjonformer og nye medietyper, sier adm. direktør Are Slettan i iMarkedet.

Ideell investor?
Slettan mener DinSide er den ideelle investor.

– Det er mange som har penger for tiden. DinSide har også kompetanse, systemer og kontaktflater som gjør oppstarten av iMarkedet mye enklere. DinSide har dessuten ambisjoner utenfor Norge. Det har vi også, sier Slettan.

Penger i lomma
Nylig solgte DinSide auksjonstjenesten DinSide Auksjon til britiske QXL. Dette salget innbringer godt over 200 millioner kroner.

Mye tyder på at pengene nå brenner etter nye investeringen, der DinSide hevder de har ambisjon om å bli intet mindre enn ”et ledende mediehus på Internett”.

– Vi har ressursene til å sørge for at iMarkedet blir en suksess. Det skal konkurrentene få merke, sier Steen.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse