Annonse


– Web skal være enkelt

– En sekretær skal kunne utføre begge oppgavene uten problemer, sier partner Frode Myrseth i Interactive Marketing AS i Bergen til Telecom Revy.

Det vesle Bergensfirmaet med ti ansatte har spesialisert seg på Internett og Internetthandel, og kan påta seg de fleste oppgaver på området.

Programvareutvikling, design av WEB-sider, samt strategi og merkevarebygging på nett er imidlertid de tre hovedfokusområdene.

Markedet øker
Størst gjennomslag har firmaet hittil hatt innen bank og finans. Skandia-banken er en av de største kundene. Bedriften har også ansvaret for hjemmesidene til det lokale bryggeriet Hansa, og til legemiddelfirmaet Organon, ifølge Myrseth.

Annonse


Det var i siste kvartal i fjor at det endelige gjennombruddet kom. Da ble omsetningen femdoblet sammenlignet med årets tre første måneder. Samtidig tjente selskapet penger, hevder Myrseth. Hvor stor omsetningen ble, eller hvor mye som var igjen når kostnadene var betalt, ønsker han ikke å si noe om.

I år budsjetterer han imidlertid med en omsetning på syv millioner kroner.

WEB-verktøy
Det er de to WEB-verktøyene IM Publish og IM NetShop som er hjørnestenene i programvaretilbudet. IM Publish fungerer som et administrasjonssenter for bedriftens hjemmesider. Hvem som helst som har brukt en Windows-basert tekstbehandler kan utføre jobben. Man skriver teksten, justerer linjer, legger inn feite typer og stor skrift.

Fersk informasjon
I tillegg har man mulighet til å definere hvor lenge en side/avsnitt skal ligge ute. Dermed slipper man den pinlige situasjonen at firmaet presenterer seg med foreldet, ikke oppdatert informasjon, sier Myrseth.

”NetShop”, er et program for oppbygging av nettbutikker. Her definerer man hvordan bestillingsskjemaet skal se ut, hvilke felter det skal inneholde, hvilken informasjon som skal være tillatt i hvilke felt osv. I tillegg er det selvsagt mulig å redigere eksisterende skjema og legge inn nye produkter, sier Myrseth.

Annonse