Sol-auksjon

Annonse


Ny auksjonstjeneste på Sol

Sol-auksjon

Etter 24 timer på nettet, er det mer enn 1.000 registrerte medlemmer.

Bid2Day er allerede etablert i Sverige og Danmark, og samarbeider med Sol i begge landene.
– Vi er meget fornøyd med at vi nå er etablert i Norge, sier konsernsjef i Bid2Day, Pål Bruu.

Nettauksjoner er de senere år blitt en populær markedsplass på Internett. I praksis fungerer disse som et elektronisk rubrikkmarked der prisene ikke er fastsatt på forhånd.

Annonse


I motsetning til tradisjonelle rubrikkannonser er Bid2Day’s auksjonstjeneste helt gratis å bruke. Brukeren legger selv ut sine gjenstander for salg, med selvvalgt utrops- og minstepris. En teknologisk auksjonarius gir tilslaget.
Kontakt mellom kjøper og selger etableres så via E-post.

Vokser raskt
– Vi ser dette som et viktig skritt på vei mot målet om 100.000 registrerte medlemmer i Skandinavia fra ca 55.000 i dag. For bare 5 måneder siden var tallet 30.000. Ved lanseringen av Bid2Day i Danmark, fikk man 4.600 registrerte medlemmer den første uken.

Effektiv kanal
– Vi er glade for at vi nå er i gang med vår egen auksjonstjeneste med samme partner som i Sverige og Danmark, sier adm.dir Kristin Skogen Lund hos SOL i en kommentar. Skogen Lund har også merket seg det høye antall registrerte medlemmer allerede etter ett døgn.

– Det viser hvilken effektiv distribusjonskanal SOL er, legger hun til. Kristin Skogen Lund er også tilfreds med at samarbeidet med DinSide Auksjon til slutt ble avsluttet på en ryddig og god måte.

Annonse