Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Postkortene borte etter jul

Den populære postkorttjenesten Bluemountain.com har falt tilbake etter julerushet. ITavisen gir deg listen over de mest populære nettstedene.

e-post (tegning)

Yahoo tar fullstendig knekken på Microsoft som største portal etter oppkjøpet av Geocities.

Media Metrix sin månedlige nettmåling for desember viser at jula ikke varer helt til påske. Det er imidlertid solid økning hos de største nettstedene.

Postkortsesongen over
Verdens mest populære postkorttjeneste Bluemountain.com har økt trafikken kraftig i hele 1999 og kronet året med å snike seg inn på topp 10 listen med 18 millioner surfere i desember.

Men januar viste seg å bli en blåmandag for selskapet, med en nedgang på fem millioner brukere.

No Og
Disneys storsatsing på nett har ikke gitt overbevisende resultater, til tross for at selskapet kjøpte opp infoseek. Nettstedet Go.com fortsetter å tape brukere og fikk kun besøk av 20 millioner seere i januar, nedgang på over en million.

Også Lycos taper terreng med omlag en million brukere.

Det er imidlertid solid økning for de største aktørene Microsoft, AOL og Yahoo som nå har 9 millioner flere brukere enn MSN, etter integreringen av Geocities.

Plass
Nettsted

Daglige treff i januar (i tusen) 

1
Yahoo
43,338
2
MSN

34.170

3
31,376
4
Microsoft
26,025
5
Netscape
22,845
6
Go.com
20,334
7
Lycos
17.926
8
16.636
9
Hotmail
16.410
10
14.703