Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Luringer med SmartShopper

Alle nettselskap med respekt for seg selv ser ut til å lansere e-handel og nettauksjonsløsninger. NetHouse mener de er lurere enn andre med SmartShopper.

E-handel (tegning)

Torsdag lanserte NetHouse SmartShopper.

”Med sikre betalingsløsninger, 200.000 varelinjer og eksklusivitet på merkevarer som Playstation 2, tar SmartShopper mål av seg til å bli Norges ledende elektroniske varehus i løpet av året” heter det i en pressemelding fra NetHouse.

Betalingsløsning.
SmartShopper har sammen med Finance Credit laget en løsning for trygg betaling på Internett.

”Det er en kjent sak at mange er skeptiske til bruk av kredittkort på Internett. Men som kunde hos SmartShopper slipper du å engste deg: Du får ganske enkelt tilsendt faktura, eller betaler per postoppkrav. Dermed unngår du usikkerheten rundt bruk av kredittkort.

Leverandøren garanteres på sin side oppgjør via Finance Credit, og unngår tap på kundefordringer – kanskje den største barrièren for elektronisk handel i dag”, hevder NetHouse i sin melding.

Mål
Målet med SmartShopper er å ha 100.000 registrerte medlemmer i løpet av år 2000.

SmartShopper har fra starten fått eksklusivitet på netthandel av produkter som Playstation 2, Fuji digitale kameraer, Energizer, Focus, Wistex og Benetton.

– Det er ingen medlemsavgift, og samme brukernavn og passord benyttes overalt. Kunden får en samlefaktura fra SmartShopper uansett hvor i varehuset han handler. Når det gjelder leverandørene, kan de enkelt og rimelig åpne sin egen nettbutikk og samtidig tilby produktene i SmartShopper-varehuset. Her får både kunder og leverandører i pose og sekk!, heter det i meldingen.