Annonse


47 mill. til iGroup.no

Kapitalforhøyelsen vil bli gjennomført i en ekstraordinær generalforsamling 23. februar 2000, heter det i en pressemelding fra iGroup.

Kapitalforhøyelsen gjennomføres til kurs på kr 5,25 som var snittet mellom kjøper og selger ved børsslutt 10. februar.

Investorer i kø?
Flere institusjonelle investorer som Gambak, Gironde (Astrup Fearnley), Aweco, Jote Invest, Vesta Horisont, Svenska kapitalmarknaden, Terra Vekst og A. Wilhelmsen har tegnet seg.

Det har også investorene Øystein Stray Spetalen, Tore Aksel Voldberg, Marius Skaugen, og Trond Havdal.

Annonse


I følge iGroup har majoriteten av aksjeeierne allerede gitt sin tilslutning til kapitalforhøyelsen.

Ferncliff AS (Øystein Stray Spetalen) var sammen med Kistefos AS (Christen Sveaas) med i den første emisjonen i desember. Den rettede emisjonen tilrettelegges av Karl Johan Fonds.

Aggressiv
– I dag fremstår iGroup med den mest aggressive vekststrategien og størst potensialet innen ehandel, portaler og teknologiutvikling. Vi har erfaring og ikke minst omsetning og resultater som gjør oss til et av de mest spennende vekstselskaper innen internett.

– Vi ønsker å bli den største internettaktøren i Skandinavia. Det er derfor svært positivt å få tyngre investorer med videre. Gjennom emisjonen sikrer vi en solid kapitalbase for videre utvikling, oppkjøp og børsnotering, sier styrets leder, Rolv E. Heggenhougen, i iGroup.

iGroup har allerede vært i dialog med Oslo Børs. Målet er at selskapet skal noteres på børsen innen utgangen av 2000.

Mer NetShop
iGroup vil intensivere satsingen på Netshop.no, som har en økning i omsetning hver måned. I inneværende år forventes omsetningen for Netshop.no å bli 120 millioner kroner. iGroup har, for fremtidig internasjonal lansering, kjøpt domenenavnet Netshop.com.

På portalsiden vil Guiden.no bygges ut til en bred innholdsportal for en rekke ulike emner. På sikt er målet å skape et av Nordens mest trafikkerte nettsteder. Parallelt med eHandel og portalvirksomheten vil iGroup fortsatt fokusere på teknologiutvikling for egne tjenester og kundenes løsninger. Selskapet vil fortsatt knytte til seg kjernekompetanse gjennom oppkjøp av teknologiselskaper.

– Vi har de siste månedene kjøpt opp flere spennende selskaper. Å posisjonere seg innen internett handler om å sikre seg dyktige mennesker, solid og fremtidsrettet teknologi og anvende målrettet markedsføring for å synliggjøre de store mulighetene for brukerne, sier Rolv E Heggenhougen.

Annonse