Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Kjøper dansk konkurrent

Software Innovation (SI) kjøper danske MultiMark. Begge selskapene er ledende på sitt område. Og håpet er 40 til 50 prosent vekst i markedet.

CRM er en forkortelse for system som støtter salgsoppgaver (Customer Relationship Management)

Sterk vekst
Analytikere i Frost & Sullivan venter at det skandinaviske markedet alene vil være verdt seks milliarder kroner i 2005. Markedsanalytikere venter en årlig vekst for CRM-markedet på hele 40-50%, melder software Innovation.

Skandinavias største
– Dette styrker selskapets posisjon som Skandinavias ledende CRM-leverandør, og utvider også selskapets spekter av bransjespesifikke løsninger og tilpasninger, heter det i en melding fra selskapet.

Etter oppkjøpet har SI-gruppen 265 ansatte som jobber med CRM.. Totalt har konsernet etter oppkjøpet 380 ansatte.

Utvikling
Software Innovation varsler ekspansiv satsing sammen med MultiMark. Dette innebærer felles komponentbasert produktutvikling og spesialiserte salgs- og konsulentavdelinger i Oslo, København, Stockholm, Helsinki, Toronto og Boston. Prisen for MultiMark blir 30,4 millioner kroner og inntil 202.672 aksjer Men dette er avhengig av resultater og at en del vilkår oppfylles.

Erfaring
MultiMark har arbeidet med CRM i 9 år.I dag har selskapet 45 medarbeidere. Selskapet oppgir at de har 500 kunder og 10.000 brukere i markedet. Blant kundene kan nevnes ABB, De Berlingske Dagblade, Carlson Wagonlit, Danisco, F.L. Smidth, Jyllands-Posten, Maersk DFDS, Novo, Unibank, Unilever, og Velux. MultiMarks løsninger finnes i 26 land.