WebAd annonserer ambisjoner

Annonser på nett

Annonser på nett

Uansett om portalen blir populær eller ei, møter de tøff konkurranse fra andre annonsenettverk. ”Alle” melder at de vil ha en større bit av nett-kaka, som må vokse voldsomt hvis alle skal bli vinnere.

Trafikkmaskin
– Everyday er allerede fra dag èn et av Norges største nettsteder og et utrolig sterkt varemerke. Med Everyday får vi inn i WebAd Nettverk den ”trafikkmaskinen” som vi på mange måter har savnet ”, sier Morten Hofstad, adm. dir. i MTG Internett/WebAd AS i en melding.

Annonse

I dag selger WebAd annonser for blant andre TV3, P4, Tele2, Hardware Norge, HumorShack, Weepz, Billettmagasinet, Reisetorget og TravelLink.

Tøff konkurranse
Kampen om annonsemarkedet på nett er knallhard. I fjor omsatte bransjen i overkant av 100 millioner for produktannonser. Dette er kun en prosent av totalmarkedet. Selv om de fleste regner med en dobling i år, er det få som gjør god butikk.

Verdens største annonsenettverk DoubleClick, er allerede tungt etablert i Norge. Selskapet selger annonser for blant annet Altavista, Dagbladet, Finn, Eiendomsnett og Zoom.

I tillegg har 24/7Media slått rot i Norge. Selskapet selgerblant annet for MSN og Dagens Næringsliv.

Annonse
Annonse