Hopp til navigasjon Hopp til innhold

WebAd annonserer ambisjoner

Ambisjonene om å ta store deler av annonsemarkedet på Internett i Norge stiger for MTG-selskapet WebAd etter at de fikk Everyday.com inn i porteføljen.

Annonser på nett

Uansett om portalen blir populær eller ei, møter de tøff konkurranse fra andre annonsenettverk. ”Alle” melder at de vil ha en større bit av nett-kaka, som må vokse voldsomt hvis alle skal bli vinnere.

Trafikkmaskin
– Everyday er allerede fra dag èn et av Norges største nettsteder og et utrolig sterkt varemerke. Med Everyday får vi inn i WebAd Nettverk den ”trafikkmaskinen” som vi på mange måter har savnet ”, sier Morten Hofstad, adm. dir. i MTG Internett/WebAd AS i en melding.

I dag selger WebAd annonser for blant andre TV3, P4, Tele2, Hardware Norge, HumorShack, Weepz, Billettmagasinet, Reisetorget og TravelLink.

Tøff konkurranse
Kampen om annonsemarkedet på nett er knallhard. I fjor omsatte bransjen i overkant av 100 millioner for produktannonser. Dette er kun en prosent av totalmarkedet. Selv om de fleste regner med en dobling i år, er det få som gjør god butikk.

Verdens største annonsenettverk DoubleClick, er allerede tungt etablert i Norge. Selskapet selger annonser for blant annet Altavista, Dagbladet, Finn, Eiendomsnett og Zoom.

I tillegg har 24/7Media slått rot i Norge. Selskapet selgerblant annet for MSN og Dagens Næringsliv.

Stikkord: Mobil