Flyselskap hiver skrankene

Arkiv

Arkiv

British Airways lover at tjenesten Online Booking service skal være på nett innen fem måneder.

Selskapet har valgt BEA WebLogic Server for sin billetthåndtering og e-handelstjenester på Internett. Flyselskapet kan hente informasjon fra 37 forskjellige databaser for å danne seg et bilde av kunden

Annonse

Forhold til kunden
– E-handel og håndtering av kunderelasjoner henger nøye sammen. Med integrasjonen av BEA WebLogic Server for online billettsalg, kan vi nå vårt mål om 50 prosent online billettbestilling innen 2003, ved å muliggjøre personifiserte tjenester til hver online kunde, sier Patt Gaffey, Salgsdirektør i British Airways.

Nye krav
– Vår løsning må være fleksibel nok til å kunne tilpasses ulike front-end løsninger som utvikles underveis, slik at den kan tilpasses nye krav, og dessuten må den kunne integreres i våre eksisterende system som vi bruker for å kjøre og overvåke den daglige driften, siteres Gaffey i en melding fra BEA.

Næringsrettet
BEA har arbeidet med British Airways på en rekke nivåer for å strømlinjeforme bookingprosessen. Selskapet har levert system til bedrifter som Amazon.com, Federal Express, E*Trade, United Airlines, DIRECTV, Qwest, Nokia og Priceline.com. BEA har over 50 kontorer i 24 land.

Blant norske kunder finnes blant annet Telenor, NetCom, Norsk Hydro, UNITOR, SAS, Posten SDS, Postbanken, EDB 4tel og EDB Novit.

Annonse
Annonse