Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Tele2.tel logo

Vil skvise seg inn portalen

Tele2s norske portal – Everyday – er lansert. Selskapet lover å utfordre SOL med billigere Internett og nye innholdstjenester.

Tele2.tel logo

I overfloden av portaler og startsider dukker enda en ny aktør opp. Svenskene bak Everyday tror likevel at det er plass til flere.

Kutter
Tele2 har satt ned surfetaksten til 13,5 øre per minutt hele døgnet, uten abonnementsavgift. Dette vil trolig bidra til flere kunder, men det er ingen garanti for at de vil beholde Everyday som startside.

– Det er lett å bytte ut en startside, så vi må skape en kvalitetstjeneste for å beholde dem som kunder i Everyday, sa adm. dir. Claus Peyron på pressekonferansen.

MTG
Everyday.com er eiet av det svenske medieselskapet Modern Times Group MTG AB och teleselskapet NetCom AB. MTG skal pumpe sitt redaksjonelle innhold fra blant annet TV3, tv4 P4 osv. ut til alle Netcoms (Tele2s) kunder.

Selskapet henter også inn nyheter fra norske innholdsleverandører som: Dagens Næringsliv, ITavisen, Digi og NTB.

Pan-europeisk
Samtidig med at Everyday.com nå lanseres i Norge, skjer tilsvarende åpning i Frankrike og Holland. Selskapet planlegger fortløpende ytterligere ekspansjon i Europa.

– Vi kan gjør det billigere fordi vi stater med en høy kundebase, og tilgang til Tele2 kundekompetanse. Vi har lagt all programmering til Estland, som er noe billigere enn Norge og Sverige, sier Claus Peyron på pressekonferansen.