En studie gjennomført av Shop.org og Boston Consulting Group viser at antall ordrer steg med 270 prosent, og at omsetningen steg med 300 prosent i november og desember – sammenlignet med i fjor.
Stort potensial
Ikke nok med at folk klikker inn flere ordrer, de putter også mer i hver handlekurv før de logger seg ut.
– Selv om det er allment akseptert at netthandel er i ferd med å modnes, viser vår studie at det er store muligheter for vekst, sier Donna Iucolano, som er leder for forskningskomiteen for shop.org, i en pressemelding.
Annonse
Ingen dans på roser
Ikke alle nettbutikker har rustet seg like godt for julerushet. Leketøysgiganten Toys’R’Us og Amazon.com har begge slitt med å holde hjulene i gang.
Toys’R’Us har i tillegg måttet rykke ut med en advarsel til sine kunder, om at de ikke kunne garantere at alle pakkene kan levers før juleaften.
Så da gjenstår det å se om folk med dårlig erfaringer vil klikke seg på nett også før julen år 2000…
Annonse