Annonse


E-handelens gulloppskrift?

Og ikke overraskende er det blant annet prisen som skal bli et viktig argument.

Pris ikke viktigst
Men selv om Sportus (www.sportus.no) skal hevde seg stort på pris er ikke dette det viktigste punktet for norske nettshoppere. Ifølge en ny undersøkelse som ble presentert av Sportus under Norges-lanseringen i går, tirsdag, kommer prisen først på en tredjeplass.

Det viktigste for de som handler på nettet i dag er nemlig at det kommer frem fort. Dette er også blant de kriteriene Sportus mener skal til for å oppnå suksess.

– Vi har som mål å få levert de bestilte varene på døren i løpet av tre til fem virkedager, og som et åpningstilbud vil leveringen være gratis frem til 15. januar neste år, sa Country Manager i Norge, Jon Roger Bjørbekk.

Annonse


Lav pris
I tillegg til leveringstid mener Sportus at det viktigste er at kunden får tilgang til å kjøpe kjente merkevarer til en lav pris, samtidig som man får god kundeservice.

Etter en rask titt på nettsidene var det mye som tydet på at de kan oppnå den suksessen som selskapet drømmer om. Prisene så i hvert fall forholdsvis lave ut i forhold til de tradisjonelle butikkene ITavisen sjekket.

God service
Ett annet punkt som er viktig for å oppnå gode tall i nettbutikken skal være kundeservice. Folk er jo nokså forsiktige med å handle et sted de ikke får mulighet til å verken bytte eventuell feilvare eller respons fra de ansatte.

– Vi har to stykker som vil jobbe med å svare på alle henvendelsene fra kundene, men vi vil hele tiden evaluere situasjon og eventuelt supplere med flere, sa Bjørbekk.

– Sportus gir også kundene bytterett på varene i fjorten dager etter at de er mottatt, sa han.

Suksess
Da er det bare å følge med butikken videre å se om deres mål om ”total verdensdominans” vil slå til.

Skal du ha sportsartikler vil nettstedet i hvert fall være et godt alternativ til de mer satte butikkene du finner nede i gata. Og som Lasse Kjus selv sa det under pressekonferansen.

– Uten Sportus blir du sportløs…

Annonse