Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Stor europeisk nettfusjon

Svenske Halogen fusjonerer nå med det europeiske nettselskapet Arkwright. Målet er å skape Europas ledende selskap innen strategisk e-business.

Det nye selskapet vil hete Halogen og ha nesten 150 ansatte i London, Hamburg, Paris, Oslo og Stockholm.

Begge selskapene vil ifølge en pressemelding fra selskapene levere gode resultater for 1999, og prognosen for konsernets omsetning er rundt 150 millioner svenske kroner.

Skal bli ledende
E-strategikonsulentene i det nye Halogen vil tilby tjenester innen strategi og forretningsutvikling, kommunikasjon, design og teknologi. Målet er å etablere seg som det ledende europeiske konsulentselskapet for ledere som søker hjelp og råd i utviklingen av internettbaserte forretningssystemer.

– Internett har blitt en stadig mer sentral del av norske bedrifters strategi og forretningsprosesser. Vi anså det som helt nødvendig å kunne tilby spisskompetanse og bred operativ erfaring innen strategisk e-business til våre klienter og er derfor meget glade over å kunne annonsere sammenslåingen med Halogen, kommenterer Asbjørn Håland, leder av Arkwright Oslo.

Strategi
– Helt fra starten har Arkwright vært privilegerte og fått arbeide på strategisk nivå med ledende europeiske selskap. Vi har klart å bygge opp et sterkt nettverk av kontorer og kompetanse i Europa, sier Erik Fällström, en av grunnleggerne av Arkwright.

– I det nye Halogen vil våre klienter få tilgang til tjenester innen strategiske internettbaserte forretningssystemer i tillegg til vår eksisterende strategirådgivning, sier han.