Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Chello vant ISP-pris

Chello broadband vant prisen som mest forbrukervennlig ISP på ISP-99 i Amsterdam. Nesten 100.000 europeere har nå tilgang til høyhastighets Internett via UPCs kabler.

Chello

Kriteriene var å tilfrestille behov for private internettbrukere og hjemmekontorer, og som gir dem de tjenester og fasiliteter de trenger. Deltakerne måtte kunne demonstrere sin suksess i antall brukere, samt nytenking, design, brukervennlighet og popularitet på markedet.

Høy hastighet
Jurymedlemmene som kom fra ulike bedrifter og organisasjoner i europeisk internettindustri sparte ikke på konfekten.

– Chello vant i sterk konkurranse med andre ISP-er. Vi ble meget imponert over Chellos markedsappell og kombinasjonen av hastighet og interaktive tjenester, samt globalt og lokalt innhold, sa Nick Cabrera, på vegne av juryen.

Spennende bransje
– Dette er en spennende pris til en spennende tjeneste. Vi jobber hardt for å levere nye tjenester og nye internettopplevelser som appellerer til både forbrukere og forretningsmarkedet. Denne prisen viser at vi åpenbart når våre mål, sier styreformann i Chello Mark Schneider.

Chello er et heleid datterselskap av UPC, som er Europas største kabeloperatør med omlag seks millioner abonnenter i 13 land. I dag er det kun cirka 90.000 med tilgang til høyhastighets Internett, men i løpet av de nærmeste årene vil de fleste abonnentene få tilbud om surfing og telefonitjenester.