Størseth, Jan Rune

Annonse


Fastweb utvider i Norden

Størseth, Jan Rune

Denne gangen er det Tybring-Gjedde som skal selge blant annet selskapets hovedprodukt XpressWeb 2.0, og Størseth er ikke uventet, godt fornøyd med avtalen.

– Tybring-Gjedde er veldig store i en nordisk setting, og de er inne i det markedet der kundene vi er ute etter er. Det gjør dette til en veldig interessant avtale for oss, sier Størseth til ITavisen.

Over hele Norden
Fastweb har ikke problemer med ambisjoneen. Selskapet har lenge uttalt at de skal bli ledende i Norden, og at en viktig del av dette er distribusjon av sine produkter, som XpressWeb, Nettvisitt, XpresShop og XpressWeb Domene.

Annonse


– Vi skal ha den største distribusjon i hele Norden, og innen vårt marked har vi nok det i dag. Allikevel er det viktig å være aggressive, sier Størseth, som ikke kan si noe om hva selskapet forventer av salg ut fra avtalen.

– Alle butikkene 37 tar inn denne programvaren, men det er vanskelig å komme med noen tall, kommenterer han.

Utvikler for TG
I tillegg til at selskapene har inngått en distribusjonsavtale er det også inngått intensjonsavtaler om utvikling av Tybring-Gjeddes nettsteder.

– Om kort tid vil vi starte utvikling av nettsteder for Tybring-Gjedde-kjedens butikker, sier Størseth til ITavisen.

Også i Sverige
Fastweb har lenge vært på utkikk etter folk til å drive en avdeling i Sverige, og nå har de etter langt om lenge fått mannen de har vært ute etter.

– Vi fikk i forrige uke signaturen til en Senior Vice President i en større svensk bedrift, men vi kan på grunn av hans forrige arbeidsgiver ikke gå ut med navnet hans ennå, sier Størseth til ITavisen.

ITavisen vet imidlertid at det dreier seg om et internasjonalt dataselskap med hovedkontor i Sverige. Selskapet har totalt 700 ansatte, hvor 400 av dem jobber for den svenske delen.

Annonse