Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Telenor mister mobilmakt

Adm. direktør Nadir Nalbant i Sense (bildet) smiler over at Dixons Group tar over Elkjøp. Han regner med at mobilduopolet faller sammen når virtuelle aktører får tung distribusjonsmakt.

Foto: Jørgen Berner Ross

Det holder ikke bare å levere det beste produktet. Distribusjonsmakt er fortsatt svært avgjørende for suksess.

Kraft og kompetanse
– Vi får en aktør med kraft og kompetanse i ryggen. I tillegg til at de nå blir Europas største elvarehus er de også ledende innen ny operatørvirksomhet som gratis Internett-tilbyder gjennom Freeserve, sier Nalbant til ITavisen.

Nalbant understreker at Elkjøp var med å bygge opp NetComs markedsposisjon som utfordrer, og tror Sense vil få tilsvarende drahjelp innen mobilsalg.

Telenor blir?
Selv om Telenor valgte å selge ut sin post på 11 prosent i Elkjøp, tror han imidlertid at Telenor mobil fortsatt vil bruke kjeden som salgskanal.

– Jeg tror det blir et salgssamarbeid uavhengig av Telenors eierskap, sier han til ITavisen.

Stikkord: Mobil