Hopp til navigasjon Hopp til innhold

WAP-trøbbel for Peppes

ITavisen har forsøkt å bestille via Peppes Pizzas WAP-tjeneste. Før sulten tok oss forstod vi heldigvis at det eneste som nyttet var å ringe inn bestillingen – på «gammelmåten».

To ganger har ITavisen forsøkt å bestille pizza via den nye WAP-tjenesten som nylig er åpnet. Pizzaen har ikke dukket opp ved noen av anledningene.

Fem WAP-bestillinger
– Hmmm… det virker rart, sier IT-sjef Henry Karlsen hos Peppes Pizza til ITavisen.

Ifølge Karlsen fikk Peppes inn fem WAP-bestillinger torsdag denne uken men altså ingen fra ITavisen.

Alle skal være trygge
– Poenget er jo at dette skal virke. Vi ønsker at alle som bestiller pizza hos oss skal være trygge på at leveringen blir gjort når bestillingen er utført.

– Når du får bekreftelsen på at vi leverer skal du også være sikker på at alt er i orden. Derfor har jeg vanskelig for å se hva som har gått galt i tilfellet ITavisen, sier Karlsen.

Ikke smertefritt
Som ITavisen tidligere har skrevet er WAP ennå i startgropa, og inntil videre må man regne med at ikke alt går like smertefritt.

– Det burde egentlig ikke være noe feil med WAP-tjenestene. Vi kjenner godt til html-koding og WAP ligger ikke så langt unna dette, sier Karlsen som mener at folk skal kunne stole 100 prosent på tjenesten Peppes leverer.

Men ITavisens råd inntil videre blir: Er du skikkelig sulten, kan det være like greit å bruke mobiltelefonen til å ringe inn din bestilling enn å wappe den inn…