Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Virtuell motebutikk

I dag åpnet boo.com, en global butikk for merkeklær innen sport, fashion og streetwear. Men foreløpig er ikke tjenesten norskspråklig.

Selskapet hevdet i en pressemelding at avansert teknologi, nyskapende design og 24-timers kundeservice skal gjøre boo.com til en ny shopping-opplevelse.

Varene leveres på døren innen fem dager. Tjenesten åpner først i EU-landene og USA, men snart kan også nordmenn handle i boo.coms Internettbutikk, heter det i pressemelding.

I første omgang lanseres boo.com på svensk, finsk, dansk, fransk, tysk, britisk engelsk og amerikansk engelsk med handel i lokal valuta – og med leveransemuligheter til EU-landene, Sveits, USA og Canada.

Se og ”prøv”
boo.com hevder de tilbyr kundene en ny shoppingopplevelse på Internett. Du kan rotere plaggene 360 grader og se dem fra ulike vinkler. En zoom-funksjon gjør at du kan se nøyere på materialet, fargene og sømmene før du handler.

Den virtuelle butikkmedhjelperen Miss boo gir deg personlige råd om mote. Ved hjelp av elektroniske modeller kan kundene prøve klærne før de handler. Når bestillingen er foretatt, leveres varene i løpet av fem arbeidsdager. Det er ingen gebyrer for frakt eller levering.

Gründerne av boo.com er svenskene Ernst Malmsten, Kajsa Leander og Patrik Hedelin. Alle er under 30 år og tilhørende neste generasjon Internett-entreprenører. Ernst og Kajsa sto bak nettbokhandelen bokus.com. Den ble raskt verdens tredje største Internett-bokhandel. boo.com har hovedkontor på Carnaby Street i London. Selskapet har også kontorer i Stockholm, München, Paris og New York.

boo.com eies av gründerne, og av Markas Holdings, investeringsfondet til Bernard Arnault (styreformann i Louis Vuitton Moet-Hennessy (LVMH)), 21 Investimenti (Benetton-familien), SEDCO og Bain Capital. JP Morgan er finansielle rådgivere for boo.com.