Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Uventet nettsuksess for Telepluss

Selv om kontantutfordreren Telepluss bruker avispapir og ikke nettet som annonsemedium kommer det daglig inn 200 kontantkort bestillinger via web.

deskill.

E-handel er i ferd med å bli dagligdags for mange mobilbrukere. Selv om ikke selve betalingen gjøres via Internett, kan du enkelt bestille.

Tusenvis
Vi har et dedikert nummer på hver annonse i de forskjellig avisene slik at vi kan måle responsen til hvem det er som ringer og bestiller. Allikevel har nettet vært utrolig effektivt, sier markedsdirektør Lars Martinsen i TelePluss til ITavisen.

– Til tross for at vi ennå ikke har kommet med en eneste web-annonse, er det kun VG som kan vise til bedre respons med om lag 200 daglige ordre av over 1000 totalt, sier han.

Web-rot
Delvis takket være alt arbeidet med å stoppe NetComs trenering av tjenesten, har ikke alle markedsaktiviteter gått helt på skinner for Telepluss. I tillegg til at avisannonsene var svært amatørmessige, bar heller ikke nettsatsingen særlig preg av profesjonalitet.

Selskapets hjemmeside, www.telepluss.no, viste i en lang periode kun ”under construction”, til tross for at selskapet hadde en fungerende bestillingstjeneste på www.telekort.com.

– Etter at vi la inn en viderekobling til telekort siden, tok ordrene seg kraftig opp, sier han til ITavisen.