Hopp til navigasjon Hopp til innhold

Kontantsuksess for TelePluss

Etter medieomtale og annonsekampanjer for billigere kontantkort har bestillingene haglet inn på TelePluss’ sine hjemmesider.

deskill.

”Det er ikke lett å være liten” – dette ordtaket har teleutfordreren Eurotel, som blant annet selger kontantkort via datterselskapet TelePluss, gjort til skamme. Selskapet bruker nettet til å ryste opp det duopoldominerte distribusjonsleddet.

Tusenvis
– Det går ekstremt bra. Vi får inn mer enn 1.000 bestillinger daglig via nettet. I tillegg får vi inn bunker av kuponger fra avisannonsene, sier adm. direktør i TelePluss Access til ITavisen, Tarjei Neverlien.

Han innrømmer at selskapet har problemer med å behandle bestillingene i løpet av ”noen timer”, som lovet på nettsidene.

Kort og kontant
I dag fungerer tjenesten slik at du må allerede ha et eksisterende kontantkort fra Telenor eller NetCom. Etter at tjenesten er bestilt og behandlet får du en SMS-melding om at du kan sette i gang å ringe.

Mens Telenor og NetCom flår telekundene med priser opp til syv kroner minuttet, tar TelePluss kun to kroner. Det har ikke overraskende slått an hos en voksende kontantkortbefolkning.

På kreditt
Foreløpig gir selskapet ut tjenesten på kreditt, med giro i posten. På sikt regner Neverlien med at de vil innføre en betalingsløsning med kredittkort på hjemmesidene.

– Vi har allerede fått et tilbud fra VISA og regner med at vi velger en løsning om ikke så lenge, sier han til ITavisen.

Stikkord: Mobil