Annonse


Posten SDS utvikler for CA

Avtalen går ut på utvikling av et verktøy som kan kontrollere at datasentralen overholder den kontraktsfestede tjenestekvaliteten.

Trenger måleinstrument
– Stadig flere av våre kunder krever at betalingen skal finne sted i henhold til resultat. Dersom vi ikke oppfyller kravene til responstid 100 prosent, vil de betale mindre. Dersom vi yter mer enn kravene tilsier, får vi bonus, sa adm. direktør Per Andersen i Posten SDS under en pressekonferanse på IT-Tinget i Stavanger i dag.

– Problemet hittil har vært at det ikke finnes noe effektivt måleinstrument som fastslår i hvor stor grad vi makter å oppfylle kravene til tjenestekvalitet, fortsatte Andersen.

Lanseres internasjonalt
– CA ser løsningen som Posten SDS skal utvikle som en strategisk videreutvikling av vårt nye administrasjonssystem, sa president Sanjay Kumar i CA

Annonse


Det amerikanske programvarehuset har allerede planer om å lansere det norskutviklede administrasjonsverktøyet internasjonalt. Det europeiske markedet peker seg ut i så måte.

Vanskelig administrering
CA vil ha den grunnleggende funksjonaliteten klar om et halvt år. Om ytterligere seks måneder skal Posten SDS ha sin første versjon klar, ifølge adm. dir. Per Andersen i Posten SDS.

De nye løsningen er først og fremst myntet på de 30 største kundene i Posten SDS. De karakteriseres av heterogene nettverk som er vanskelig å administrere og overvåke.

Annonse