Hopp til navigasjon Hopp til innhold

6500 nye ISDN-kunder i uken

Telenor og Anne Karin Augland (bildet) opplever et renn av folk som vil ha ISDN-tilknytning. Innimellom får selskapet inn 6.500 bestillinger i uka. Noen steder går det utover leveringstiden.

Augland, Anne-Karin

– Vi har aldri solgt så mye ISDN på så kort tid. Tjenesten har fått enormt stor oppmerksomhet, sier Anne Karin Augland, informasjonsdirektør i Telenor IT-service og installasjon til ITavisen.

Jobber døgnet rundt
Augland opplyser at Telenors teknikere jobber for livet – også kveld og helger – for å tilfredsstille etterspørselen.

– Vi har hatt en del feil i fastnettet og våre tekniske mannskaper har vært nødt til å prioritere og rette disse.

14 dagers leveringstid
Nettopp det at Telenor har vært nødt til å bruke tid på å rette feil har ført til at leveringstiden på ISDN i forrige uke var oppe i 14 dager i Oslo-området. Mandag denne uken hadde Telenor maktet å få leveringstiden ned i syv dager.

Bestiller du gjør-det-selv pakken, får du det i løpet av en-to dager.

– Vi ønsker ikke så lang leveringstid og er ikke fornøyd med tiden det tar fra en kunde bestiller til hun får ISDN installert av montør, sier Augland, og legger til:

– Det ser litt lysere ut nå. Våre teknikere er blitt mer fleksible og kan jobbe både med feilretting og ISDN-oppkobling. Det gjør oss mindre sårbare.

Tre dager i nord
Det er først og fremst i Oslo-området Telenor har den største utfordringen. I Nord-Norge for eksempel klarer selskapet å levere ISDN i løpet av tre til fire dager.

Per i dag tror ikke Augland det er mulig å levere ISDN på én dag.

– Hva som skjer i fremtiden er vanskelig å si, men foreløpig må vi være fornøyd om vi klarer det på to-tre dager.

Stort potensial
Augland synes det er vanskelig å si om ISDN har nådd toppen.

– Det er ikke like aktuelt for alle å kjøpe ISDN, men jeg tror at løsningen har et stort potensial, sier hun.

Stikkord: Mobil