Annonse


Tapte samtaler koster dyrt

Tirsdag 7. september lanserte svenske Trio og norske ARK Kommunikasjon sitt nye partnerskap. Det norske selskapet skal selge Trios støttesystemer for telefoni og andre elektroniske meldingstjenester.

Koster å vente
En ting er telefonsamtaler som aldri tas. En annen ting er ventetiden: Trio hevder at 30 prosent av de som må vente i mer enn 15 sekunder legger på.

Men også intern telefontrafikk koster.

– 60 prosent av samtalene til et sentralbord er interne, der de fleste handler om hvor folk er, hvem som gjør hva og deres telefonnumre, opplyser Bård Gundersen, ansvarlig for Trio i Norge.

Annonse


Problemløser
Trio hevder å ha et produkt som løser slike problemer. Present Office er et modulbasert og plattformuavhengig system for datamaskinstøttet telefoni (CTI).

Med Present Office skal du fra et og samme skjermbilde kunne ringe, svare, koble videre, avspille og lese beskjeder, sende/motta fakser, e-post og tekstmeldinger til/fra mobiltelefon (SMS).

Informasjonen skal også være tilgjengelig via Internett for medarbeidere som er på reise.

Systemet støtter både Microsoft Office (Word, Outlook, Schedule, Exchange), Groupwise og Lotus Notes, og er uavhengig av proprietære telekomløsninger.

Hemmelig kunde
Trio har i dag over 300 installasjoner av sin programvare i Norge. Partnerskapet med Ark Kommunikasjon vil ha sin første ”felles” installasjon oppe å gå i slutten av september. Kunden er foreløpig hemmelig, men installasjonen kommer på om lag 300.000 kroner, opplyser direktør Henning Romero i Ark Kommunikasjon til ITavisen.

ARK sikter seg inn mot store og mellomstore bedrifter med produktet. Men adm. direktør Jan Gottlander i Trio Sverige kan opplyse at de har gjort komplette installasjoner i en bedrift med så få som 80 ansatte.

Mange av våre lesere vil nok huske navnet Trio fra tidligere datafaksprogrammer.

Annonse