Fotballmobil

Annonse


Sparker ut fotballmobil

Fotballmobil

Fotballmobilen er Nokias 3210-modell – bare med et helt spesielt utseende.

Unikt produkt
– Fotballtelefonen, så vel som kjedens PDA-satsning (Personal Digital Assistant), er begge eksempler på et ærlig ønske om å kunne tilby mer enn bare produkter og service, sier Trond Aarre, leder for kommunikasjon og kompetanse i Nordialog til ITavisen.

I utgangspunktet håper Nordialog å selge 10.000 eksemplarer av telefonen. Ikke fordi den blir billig.

Annonse


Dyrere enn vanlig
– Telefonen kommer til å ha tilnærmet markedspris. Siden telefonen blir levert med ekstra tjenester, mener vi å kunne forsvare en liten økning i pris i forhold til markedet generelt. Vi har selvfølgelig stor tro på salget, sier Jan Roger Moksnes, markedssjef i Nordialog.

Nordialog har ikke fått spikret avtalen om ekstratjenester ennå. Moksnes ønsker derfor ikke å si noe om hvilke tjenester fotballtelefonen får som andre 3210-modeller ikke har.

Telefonen er et lisensprodukt til Norges Fotballforbund (NFF). NFF vil dedikere inntektene på dette produktet til satsning på breddefotball i Norge, ifølge Moksnes.

Personifisering
– Samtidig som vi støtter bredden er vi med denne telefonen i stand til å tilby noe eget. I dag er det en stor gruppe kunder som er ute etter andre deksler til mobiltelefonene sine, sier Moksnes som i første omgang tror det er fotballinteresserte som kommer til å kjøpe produktet.

– De fleste kjeder innen bransjen fremstår overfor omverdenen som nærmest identiske med tanke på kompetanseprofil og produkter, sier Trond Aarre, leder for kommunikasjon og kompetanse i Nordialog, og signaliserer dermed at hans kjede vil gå ny veier.

Én ny vei er altså Nokia 3210 som fotballtelefon.

Samarbeid med NFF
Mobiltelefonen, som får sin lansering under landskampen mellom Norge og Hellas på Ullevaal til helgen, er et resultat av et samarbeid mellom Nordialog og Norges Fotballforbund. Også Nokia og Telenor er med på laget.

Annonse