Neeb, Morten

Annonse


Kast regningen fra Telenor!

Neeb, Morten

– Vi har fremdeles et par tusen kunder som har ventet siden mai på fast forvalg, slik at de kan bruke Tele2 i stedet for Telenor, sier Morten Neeb i Tele2.

Riv i stykker regningen
– Spørsmålet er hva disse kundene skal gjøre når de får regning fra Telenor på samtaler hvor de allerede har tegnet avtale med oss, men hvor Telenor ikke har gjort jobben.

– Telenor har hatt ett år på seg til å forberede dette, så for meg er det revnene likegyldig hvilken grunn de har til at jobben ikke blir gjort. De kan putte ett menneske på det, eller hundre, det viktige er at de gjør det Post- og Teletilsynet har pålagt dem å gjøre. Og mitt råd til kundene er enkelt: Hvis du har fått en regning fra Telenor på tjenester du har bestilt fra oss, så riv i stykker regningen fra Telenor. Du har ikke fått det du har bestilt, sier Neeb.

Annonse


Møysommelig
Det har vært en lang og møysommelig prosess for Tele2 å få etablert sin ordning med faste forvalg – og for Neeb virker det som om det fremdeles er et stykke igjen før det fungerer som det skal.

– Det tar ti-tolv dager fra vi bestiller en ny omkobling til vi får bekreftelse på at det har skjedd, altså mer enn dobbelt så lang tid som PT har fastlagt, sier Morten Neeb.

– Riktignok sier Telenor at jobben ofte er gjort etter bare fem dager, men det hjelper ikke oss hvis vi ikke får melding om dette før etter nesten to uker. Det er derfor vi også denne uken fortsetter samtalene med Telenor og PT, sier han.

Annonse