Moland.gif

Annonse


Telenor gir ikke ut tallene

Moland.gif

Mobilkunder som bruker forhåndsbetalte tjenester ringer mindre ut enn andre mobilkunder. I annet kvartal ringte hver av Telenor Mobils kunder i 161 minutter. Dette er en liten nedgang både i forhold til samme kvartal i fjor, og til foregående periode.

Samtidig hadde Telenor Mobil en tilvekst av 267.000 nye kunder på GSM-nettet. Bare 27.000 av de nye valgte fast abonnement.

Lønnsomt
Hvor mye Telenor eventuelt tjener på kontantkort går ikke fram av halvårstallene, som ble presentert torsdag.

Annonse


– Vi har opplevd en eksplosjon av nye abonnenter, og de aller fleste har valgt Ring Kontant, sier informasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Telenor Mobil. Men vi har ikke splittet opp resultatene på de forskjellige typer abonnement, og vet heller ikke om vi kommer til å gjøre det. Men vi ser jo på lønnsomheten og mener at det er en lønnsom kundemasse.

Mange ringer kontant
Av 267.000 nye kunder første halvår valgte hele 240.000 abonnementstypen Ring Kontant. Telenor har ikke offentliggjort antall ringeminutter som disse står for. Av Telenor Mobils totalt 1.527.000 mobilkunder bruker 556.000 kontantkort.

Telenor Mobil økte driftsinntektene fra 2.738 millioner kroner første halvår i 1998 til 3.270 millioner i år. Men resultat før skatt økte bare fra 436 millioner til 495 millioner.

Ringer mindre
Telenor Mobil har det siste halvannet året levert ut mer detaljerte opplysninger om trafikken enn de gjorde tidligere. En grunn til dette er et ønske om å lage tall som kan sammenlignes med NetComs.

– Generelt sett vet vi at Ring Kontant-kundene ringer mindre ut, og at de mottar mer tekstmeldinger enn vanlige abonnenter, men de mottar omtrent like mange samtaler, sier Gjølme.

Annonse


Annonse


Annonse


Annonse