Ericsson T10 (5 farger)

Annonse


Mobiloperatørene håper på ungdom

Ericsson T10 (5 farger)

Tilbudet om forhåndsbetalte kort er blitt godt mottatt. Telenor har fått 240.000 nye kunder i år bare på grunn av dette.

– Vi kjenner ikke NetComs tall, men trolig har veksten i salget ført til at det er en mobilpenetrasjon på 55 prosent i Norge, sier Telenors konserndirektør Torstein Moland

Få bytter til fast
Ved utgangen av første halvår brukte om lag 37 prosent av Telenor Mobils kunder kontantkort. Ved utgangen av første kvartal brukte også 37 prosent av NetComs mobilkunder kontantkort. NetCom har ennå ikke sluppet tall for første halvår.

Annonse


I liten grad har forbrukerne byttet ut sine forhåndsbetalte kort med faste abonnement.

– Vi tror det vil skje først etter noen år. Det er mange unge mennesker som bruker kontantkort. Vi regner med at det først er når det får fast jobb eller inntekt at de vil ønske å gå over til et fast abonnement, sier NetComs informasjonsdirektør Per Bjørkum

Mindre lojale
– Det man generelt vet om ungdom er at de er mindre lojale enn voksne, og er raskere til å shoppe rundt og se etter gode tilbud, sier informasjonsdirektør Elisabeth Gjølme i Telenor Mobil.

NetCom har inngått avtaler om salg av kontantkort ved hele 2.700 steder i Norge, deriblant i RIMI- og ICA-forretninger, Hydro-Texaco-stasjoner, Narvesen-kiosker og 7-Eleven-butikker.

Annonse