Onsdag 4. august lanserte Telenor Nextel sin abonnementsfrie Internett-aksess ”FriSurf”. Kundene skal kun betale for tellerskrittene.
Kritikkz
Men Forbrukerrådet mener navnet kan være villedende, fordi det kundene betaler er nettopp for å surfe.
– Vi ønsker selvsagt ikke å villede kundene og markedet, vi vi synes det er litt synd at forbrukermyndighetene kritiserer oss kraftig før vi har fått sjansen til å legge frem alle detaljer i denne saken, sier Nextels informasjonsdirektør til Aftenposten.
Skylder på media
I følge Aftenposten hevder Arne Cartridge at mediene har vært med på å skape forventninger til at Internett-aksessen skulle være helt gratis.
Annonse
– Gjennom navnet FriSurf ønsker vi å få fram abonnementsfriheten ved produktet. Men media har kanskje hatt forventninger til at vi skal lansere et Internett-tilbud som er helt gratis, sier Cartridge.
Telenor har nå tatt kontakt med Forbrukerrådet for å få diskutert saken.
Annonse