Telenor ill.

Annonse


Tror på Telenor-reklame

Telenor ill.1000 personer deltok i undersøkelsen, som ble gjennomført i juni for Pris & Analyse av Norsk Gallup, og viser at 42 prosent oppfatter Telenors reklame som troverdig, heter det i en pressemelding fra Telenor Mobil/Privat.

Konkurrenter
Det statlige teleselskapet er nok glade for at deres konkurrenter ikke har samme respons på sine reklamer. Tilsvarende ”troverdighets”-tall for Telia var på tre prosent, mens bare to prosent mener at NetComs og Tele2s reklame er troverdig.

I undersøkelsen blir det kartlagt om selskapenes reklame oppfattes som kjedelig, irriterende og troverdig. Selv om ingen av operatørene skiller seg klart ut mente de fleste – ni prosent – at NetComs reklame er mest irriterende.

– Siden vi er så store i det norske markedet, er det lettere for folk å ha en mening om oss enn en liten operatør, sier senioranalytiker Ketil Sandvand i Telenor Mobil i pressemeldingen.

Annonse


Telenor fornøyd
27 prosent av de spurte svarer at de oppfatter Telenors reklame som bedre enn de andre. For de andre operatørene var tilsvarende tall seks prosent.

Han mener undersøkelsen viser at Telenor lykkes klart med målet om å fremstå som en troverdig operatør i markedet.

Annonse