Icon Medialab (logo)

Annonse


Icons Internett-eventyr

Icon Medialab (logo)Det er ikke bare amerikanere som blir rike av Internett-eksplosjonen; også våre naboer over kjølen nyter godt av gode nett-ideer.

10 ganger
Icon Medialab gjorde seg først kjent i Norge ved å kjøpe opp det SOL-eide designbyrået Neo-Interaktiv. Siden har selskapet fortsatt ekspansjonsbølgen, både i Norge og utlandet.

Børsverdien til Icon Medialab har steget fra 250 millioner kroner til på 2,5 millarder kroner. Dette til tross for en omsetning på kun 61 milliarder kroner i første kvartal, og underskudd på 17 millioner kroner.

Slike historier får Internett-skeptikerne til å riste på hodet.

Annonse


Gammel og God
– Jeg er jo en del av den gamla verden, og vet at dette er en høy vurdering. Men vi vet jo også hvordan dette markedet fungerer. Det er først og fremst utenlandske investorer som kjøper, sier Icons styreformann Bjørn Nordstrand til Dagens Industri.

Til tross for den kraftige oppgangen har det i følge, Karin Johnson i Icon, kommet kjøpsanbefalinger fra tyske meglerhus opp mot 600 kroner per aksje.

Annonse