SimMars

Annonse


NASA står bak SimMars

SimMars

Bakgrunnen til samarbeidet var at NASA (National Aeronautics and Space Administration) tok kontakt med Maxis for å få hjelp til å visualisere fremtidens romprogram.

Korrekt visjon
Dette ble det til slutt ikke noe av, men Maxis ville gjerne samarbeide med NASA likevel. De foreslo derfor et samarbeid på et spill selskapet har drømt om i årevis, skriver pc.ign.com.

NASA aksepterte tilbudet, og med NASAs kunnskap og Maxis’ ekspertise vil det ferdige produktet, SimMars, bli den mest korrekte fremtidsvisjonen spillindustrien har sett.

Annonse


Snar fremtid
Spillet vil begynne mellom fem til ti år inn i fremtiden. Da skal man ta astronautene ned på Mars i de første forsøkene på å kolonisere planeten.

Ifølge NASA regner man med at man, i det virkelige liv, vil få jordgrunnprøver fra Mars i 2006. De har videre planlagt at menneskene tar sine første skritt på månen i perioden mellom 2012 og 2015, skriver pc.ign.com.

Likner på Half-Life
SimMars, som skal slippes før jul, vil være radikalt annerledes enn de foregående spillene i Sim-serien.

Denne gangen har Maxis benyttet seg av Electronic Arts’ studio for å få korrekte 3D-animasjoner. Det kan være nødvendig med tanke på at spillet, visuelt sett, ligner mer på Quake og Half-Life enn på SimCity.

Annonse